Obsah
Podrobný popis činnosti
Organizační struktura:
- vedoucí odboru
- hlavní účetní
- mzdová účetní
- pokladní
Finanční odbor provádí tyto činnosti:
- vedení účetní evidence města o stavu a pohybu majetku a jiných aktiv, závazků a jiných pasiv včetně rozpočtového hospodaření města a o finančních vztazích ke státnímu rozpočtu
- zpracování účetních a další výkazů dle platných právních norem, zasílání do CSÚIS, FÚ,…
- vedení evidence majetku města, včetně kontroly, inventarizace a hospodaření s ním
- dle platných právních předpisů zpracování závěrečného účtu města
- metodické řízení, organizace a součinnost při sestavování rozpočtu města a jeho p.o.
- sestavování návrhu rozpočtu finančního odboru
- podílení se na zpracování návrhů rozpočtových opatření dle podkladů ostatních odborů
- zajištění aktuálnost rozpočtu s ohledem na schválená rozpočtová opatření
- správa bankovních účtů města, zabezpečení platebního styku
- zajištění aktuálnosti dispozičních oprávnění k bankovním účtům
- zpracování podkladů pro přijetí úvěru, zajištění jeho vedení, platby
- evidence pohledávek města, vedení databázi dlužníků, zajištění vymáhání pohledávek města
- spolupráce s exekutorem při vymáhání pohledávek města, podílení se na zpracování podkladů k přihlášení pohledávek města vůči dlužníkům, kteří vstoupili do likvidace nebo do konkurzu
- shromažďování a sestavení podkladů pro auditora při provedení externího auditu a při přezkumu hospodaření ve smyslu příslušných právních předpisů
- zpracování kontrolního hlášení, daňového přiznání k DPH, dani silniční a dani z příjmu za město
- zpracování smluv o poskytnutí dotací, návratných finančních výpomocí, zabezpečení jejich zveřejnění dle příslušných právních předpisů, vedení jejich evidence
- kontrola nad čerpáním poskytnutých dotací a jejich řádným vyúčtováním
- zpracování smluv o poskytnutí darů, vedení jejich evidence
- správa místního poplatku ze psů, místního poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů, veřejného prostranství
- zpracování návrhů interních směrnic
- zpracování podkladů pro jednání Finančního a Kontrolního výboru dle jejich potřeb
- vedení spisové agendy a archivu finančního odboru
- zajištění poskytování informací v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb.,
- zajištění mzdové agendy zaměstnanců města, (vč. daní, soc. a zdrav. pojištění, personalistika),
- vedení agendy fondů (sociální, regenerace městské památkové zóny)
- zpracování materiálů z okruhu své činnosti pro jednání v orgánech města
- příprava inventarizace majetku, závazků a pohledávek
- zabezpečení kontroly čerpání příspěvků zřízených příspěvkových organizací
- výběr poplatků z parkovacích automatů a jejich evidence
Bankovní spojení města B-B: 27 - 1407101369/0800
Příjmový účet - 19-1407101369/0800