Obsah
Matrika a evidence obyvatel
2. Matriční správní úřad a evidence obyvatel
Matrika:
- vedení matričních knih a zápisy všech matričních událostí v elektronické podobě
- zápis matričních a evidenčních změn do ROB
- vydávání duplikátů matričních dokladů pro použití v ČR a v cizině a nových matričních dokladů na základě matričních změn a oprav
- vydání výpisů z matrik
- nahlížení do matrik
- změna jména a příjmení (zpětvzetí příjmení po rozvodu, prohlášení o užívání dvou jmen, příjmení ženy v mužském tvaru)
- rodná čísla (opravy duplicit apod.)
- podklady pro vyřízení osvědčení o státním občanství ČR
- ověřování podpisů a listin (legalizace a vidimace) – u ověření kopie je nutno předložit originál listiny
- Sbor pro občanské záležitosti (jubilea, Zlaté, Diamantové a Kamenné svatby, Vítání občánků, Vzpomínkový večer)
- poskytnutí finančního daru u příležitosti narození dítěte ve výši 5.000,-- Kč
Matrika narození:
Oznámení narození dítěte v matričním obvodu Brumov-Bylnice:
- vydání rodného listu dítěte
- zápis o narození do matriční knihy a do ROB
- určení otcovství k narozenému a nenarozenému dítěti
Matrika manželství:
Nahlášení svatebních obřadů:
- dotazník k uzavření manželství
- vydávání osvědčení k uzavření manželství před orgánem církve
- vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině
- prominutí dokladu cizince k uzavření manželství
- vystavení oddacího listu
- zápis o uzavření manželství do matriční knihy a do ROB
Seznam oprávněných osob k přijetí manželského prohlášení v obci Brumov-Bylnice:
- JUDr. Jaroslav Vaněk, starosta města Brumov-Bylnice
- Ing. David Ptáček, místostarosta města Brumov-Bylnice
Schválená obřadní místa pro uzavírání manželství bez správního poplatku:
- obřadní síň městského úřadu
- hrad Brumov - poplatek za pronájem hradních prostor ke konání svatebního obřadu: duben, květen, červen, září, říjen: 3 000 Kč / obřad, červenec a srpen: 4 000 Kč / obřad (schváleno Radou města Brumov-Bylnice dne 10.01.2024, usnesením č. 765/34/RM/2024)
Matrika úmrtí:
Vyřízení úmrtí:
- vydání úmrtního listu
- zápis o úmrtí do matriční knihy a do RO
- odevzdání občanského průkazu po zemřelém
- zveřejnění úmrtí (vyvěšování parte, hlášení městským rozhlasem, webové stránky města)
Zvláštní matrika:
- zápis o narození, uzavření sňatku a úmrtí občana ČR v cizině s následným vydání českého matričního dokladu (kompletace podkladů pro ÚMČ Praha a pro Zvláštní matriku v Brně)
Ohlašovna a evidence obyvatel:
- evidence obyvatel
- přihlášení a přehlášení trvalého pobytu na základě vlastnictví nemovitosti, prokázání užívacího práva, popř. se souhlasem vlastníka nemovitosti – předložit platný občanský průkaz, poplatek 50,-- Kč/osoba od 15 let
- zrušení údaje o místu trvalého pobytu
- hlášení a zrušení adresy pro doručování
- vydávání potvrzení k občanskému průkazu po jeho ztrátě, odcizení, poškození, zničení, zadržení neplatného občanského průkazu a při změně údajů zapisovaných do občanského průkazu (změna stavu, změna jména a příjmení, změna rodného čísla, přihlášení a přehlášení trvalého pobytu)
- CzechPOINT (výpisy z centrálních registrů informačního systému, provedení autorizované konverze dokumentů, žádost o zprostředkování kontaktu)
- zřízení datové schránky
- zneplatnění přístupových údajů datové schránky a vydání nových
- přidělování a rušení čísel popisných a evidenčních
- vydávání voličských průkazů
Tuto agendu zajišťuje Mgr. Gabriela Lysáková, přízemí, dveře č. 104.