Odpadové hospodářství

Odpadové hospodářství

se řídí podle příslušných ustanovení v rozsahu povinností stanovených obci dle zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech (dále jen „zákona“) a v rozsahu smluvních podmínek sjednaných s odběrateli odpadů ve městě:

I. Samosprávné činnosti:
  • plnění informační povinnosti podle ustanovení § 60 odst. (4) zákona,
  • zajištění sběru, svozu a uložení komunálních a separovatelných odpadů ve městě v rozsahu platných smluv o poskytování služeb, odsouhlasení svozů v aplikaci Econit zasílaných dodavatelem v týdenním a měsíčním intervalu dle schváleného harmonogramu,
  • sestavení podkladů pro rozpočet města na odpadové hospodářství a řešení reklamací svozu v případě závad na svozové technice nebo opomenutí osádky sběrných vozidel,
  • zařazování jednotlivých dávek odpadů podle druhů a kategorií, vedení přesné průběžné evidence odpadů v aplikaci Envita v rozsahu ustanovení § 94 zákona s rozúčtováním nákladů zvlášť na úložné (dle ceníku provozovatele řízené skládky) a zvlášť na dopravu a manipulace dle ceníku odběratele, 
  • zasílání ročního hlášení o produkci a nakládání s odpady města do integrovaného systému plnění ohlašovacích povinností v termínu do 28.2  kalendářního roku (§ 95 odst.5 ) zákona,
  • sledování dodání dokumentace OLPNO při každém odběru nebezpečných odpadů ze skladu nebezpečných odpadů v prostorách sběrného místa anebo při mobilním svozu odpadů vedení přesné hmotnostní evidence odpadů v aplikaci Envita a zajištění ohlašovacích              povinností v případě nedodání OLPNO od odběratele,
  • sepisování smluv s podnikatelskými subjekty a organizačními složkami, které využívají   systému svozu odpadů organizovaného městem, včetně vyžádání objednávek svozu,
  • vystavení ročních platebních přepisů v aplikaci VERA na platby za svoz odpadů jednotlivě pro každého smluvního partnera města dle objemu nádoby a četnosti svozu uvedeného ve smlouvě nebo v objednávce,
  • vyplnění ZP01 (základního popisu odpadu) a OÚP (odborného úsudku od původce odpadu) pro každou svezenou dávku odpadu na řízenou skládku pro odpady které nelze hodnotit na základě jejich vodného výluhu.
  • vyplnění ZP01 (základního popisu odpadu) a OÚP (odborného úsudku od původce odpadu) pro každou svezenou dávku odpadu na řízenou skládku pro odpady které lze hodnotit na    základě jejich vodného výluhu (stavební odpady obecně).
  • sestavování přesných evidenčních podkladů pro autorizovanou obalovou společnost EKO-kom a.s., včetně podkladů pro audit, zasílání podkladů zpracovateli ve čtvrtletních intervalech.
  • každoroční zasílání vyplněné přílohy č. 2 ke smlouvě o spolupráci s autorizovanou obalovou společností EKO-kom a.s. včetně všech sledovaných ukazatelů,
  • finanční kontrola všech fakturovaných částek formou výpočtu za svoz a uložení  odpadů, jejichž původcem je Město Brumov-Bylnice porovnáním s aktuálními ceníky dodavatelů pro každý druh a kategorii odebíraných odpadů,
  • vystavení platebních přepisů v aplikaci VERA na platby za svoz zpětně odebíraných elektrozařízení a JOAT jednotlivě pro každého provozovatele (Asekol, Elektrowin, Metalšrot). 

 

Poskytuje součinnost s příslušnou obcí s rozšířenou působností ve věci ohlášení nepovolených skládek odpadu na území města, jejich lokalizace a zjištění vlastníka pozemku, na kterém se nepovolená skládka odpadů nachází.

Poskytuje součinnost orgánům činným v trestním řízení, MŽP, ČIŽP, KÚ a městské policii při šetření ve věci porušování zákona o odpadech.

Tuto agendu zajišťuje pan Miroslav Froněk, I. patro, dveře č. 233.

 

2. Přenesený výkon státní správy v rozsahu ustanovení § 147 zákona o odpadech

Obecní úřad kontroluje, zda právnické a podnikající fyzické osoby:

využívají obecní systém pouze na základě písemné smlouvy s obcí a v souladu s ní, a zda nepodnikající fyzické osoby nakládají s komunálním odpadem v souladu s tímto zákonem, a mají zajištěno převzetí odpadu, který samy nezpracují v souladu s tímto zákonem, osobou oprávněnou k převzetí daného druhu a kategorie odpadu podle tohoto zákona.